MOTI ApS hæver sejrstrofæet ved CareTech CHALLENGE 2020

Tv. Halldóra Auður Jónsdóttir, th. Marie Cathrine Soele Madsen 

Foto: Joakim J. Hvistendahl 

D. 10. november 2020 kunne stifterne af MOTI ApS Marie Cathrine Soele Madsen og Halldóra Auður Jónsdóttir trække lidt ekstra på smilebåndet efter at have vundet CareTech CHALLENGE 2020.

Deres innovative produkt MOTI, et måleudstyr til måling af fremgang i fysioterapeutisk rehabilitering, blev udråbt som vinder blandt de 17 iværksættere og nyopstartede virksomheder, som deltog i den endelige finale af CareTech CHALLENGE. CareTech CHALLENGE er et forløb til iværksættere og startup-virksomheder, som får mulighed for at fremvise deres produkter og udvide deres netværk inden for branchen. Og det er lige præcis også, hvad Marie og Halldóra kan tage med hjem i bagagen – foruden den fornemme titel som vindere. Som startup-virksomhed kan det være svært at få foden inden for, men dette forløb har medvirket til, at pigerne har fået større indsigt i sundhed- og velfærdssbranchen, samt større kendskab til andre iværksættere og fagfolk på området. En oplevelse de ikke ville have været foruden.

Udover selve finalen, hæfter pigerne sig også ved Investor Day, som var en del af CareTech CHALLENGE-forløbet. I bedste speeddating-stil, havde deltagerne mulighed for at pitche deres produkter foran en række investorer. Denne oplevelse gav ikke alene pigerne et større kendskab til investorer, og hvilke krav, de har, men det gav dem også mulighed for at finjustere deres pitch, som er et afgørende redskab som iværksætter.

Ud over rampen

Selvom forløbet med CareTech CHALLENGE er (vel)overstået, hviler pigerne på ingen måde på laurbæerne. Det næste naturlige skridt for Marie og Halldóra er nemlig at få gjort deres måleudstyr kendt og solgt. Hovedfokus fremadrettet vil derfor være på at skabe awareness på produktet, og her har pigerne allerede et kort gemt i ærmet. For at skabe opmærksomhed omkring deres produkt, ønsker pigerne at lave en række webinarer med mulighed for at sprede viden – ikke kun på deres produkt, men også bl.a. på, hvordan man behandler nakkesmerter m.m.

SSP-projekt har medvirket til fremgang 

MOTI ApS indgår på nuværende tidspunkt i et af LSI’s SSP-projekter ”Måling af fremgang i fysioterapi”, og i den sammenhæng har pigerne vist sig at være yderst tilfredse med den indvirkning, som SSP-projektet har haft på deres produkt: 

”Vi ville aldrig have fået vores prototype op at køre, hvis ikke vi havde indgået i SSP-projektet” lyder det fra Marie, som også er positiv over for den læring, de kan tage med sig, herunder at have fået indblik i, hvordan man tester produkter, og hvad det kræver at teste et produkt. Også Halldóra er positivt stemt over for SSP-projektets indvirkning og fremhæver bl.a. det kendskab, de har fået til veletablerede virksomheder og personer, som ikke deler samme baggrund som dem selv og derfor kan bidrage med andre perspektiver til produktet.

SSP-projektet ”Måling af fremgang i fysioterapi” nærmer sig sin afslutning, og derfor har LSI valgt at lave en adventskalender, hvoraf de fire afsluttende SSP-projekter vil blive præsenteret hver uge med fokus på samarbejdet mellem de involverede parter samt de enkelte produkter. Følg med på LSI’s LinkedIn- og Facebook-profil, hvor videoerne om kort tid vil blive publiceret.

LSI ønsker MOTI ApS et kæmpe stort tillykke med sejren.

MOTI ApS hæver sejrstrofæet ved CareTech CHALLENGE 2020