Konsulentgruppe fra Add Value tilknyttet LSI

Nyuddannede kandidater bidrager til LSI’s eksterne kommunikation

De sidste 2 måneder har vi hos LSI haft den store fornøjelse af, at have en konsulentgruppe tilknyttet. Gruppen kommer fra Add Value, og er en del af et forløb der klæder nyuddannede kandidater godt på til arbejdsmarkedet. Vi har bedt dem om at undersøge vores eksterne kommunikation, og komme med bud på, hvordan vi i LSI, bliver bedre til at fortælle om os selv. 

Konsulentgruppen konstaterede hurtigt, at vores kommunikation faktisk er velfungerende – men, at den kunne forbedres med en kernefortælling, for at kunne stå endnu skarpere og for at kunne forklare, hvad vi kan, kort og præcist, når vi møder vores jer. De begyndte derfor på at udarbejde og klargøre en kernefortælling for LSI og arbejder nu, ud fra dette, på at skabe en klar og defineret identitet til LSI.

En tydelig identitet betyder, at vi bliver klar i mælet; både online og i mødet med jer. Det vil også betyde at vores kommunikation bliver endnu mere direkte og gennemskuelig, og at vi bliver mere tilstedeværende på de sociale medier. Derefter håber vi på at vi fremadrettet kan forklare vores svigermødre hvad vi laver – noget gruppen hurtigt opdagede at vi hidtil har haft svært ved!

Arbejdet med konsulentgruppen har været vildt spændende, og allerede nu – før de er færdige med arbejdet – har vi taget nogle af konsulentgruppens idéer til os. Samarbejdet har skabt masser af spændende samtaler og diskussioner på kontoret: Hvorfor gør vi tingene som vi gør, og hvordan burde vi gøre.

Konsulentgruppen består af nyuddannede kandidater, der sideløbende med arbejdet her, er arbejdssøgende; de får meget positive referencer med herfra, og kontakt os endelig, hvis det lyder som om I kunne bruge én (eller flere) af dem. 

Gruppen består af:

  • Thea, der har en baggrund indenfor lyddesign og musik, og som kan tilpasse kommunikation til modtageren, så det opleves på en hensigtsmæssig måde. Hun har også et par bud på hvordan en giraf lyder. 
  • Nicolai, der kommer med en uddannelse i Kommunikation og Turisme, og er skarp til kommunikation på både dansk og engelsk, og til at finde et match mellem produkt og kunde. Og så ved han en masse om de danske bjerge (eller i hvert fald vores største bakker). 
  • Magnus, der har en kandidat i Historie og Samfundsfag, og har særlige kompetencer indenfor formidling, analyse og dataarbejde. Og er han virkelig irriterende at spille Bezzerwizzer imod. 
  • Nicola, som har en kandidat i Innovation og Entreprenøriske dynamikker, og har evner indenfor procesoptimering, virksomhedskultur og idégenerering. Og så har hun for nyligt bestået et kursus i børneopdragelse.

Vi glæder os meget til at blive introduceret til konsulenternes færdige arbejde, og ser frem til at drage nytte af vores nye kommunikationsstrategier.

Konsulentgruppe fra Add Value tilknyttet LSI