Markedsudvikling

Markedsudvik

Forretningsområdet i LSI, Markedsudvikling, er relevant og en væsentlig del for, at et en løsning efterspørges og kan sælges hos kunderne – det handler om match mellem behov og løsning.


Mange virksomheder inden for branchen oplever udfordringer med at matche krav og ønsker kommuner, hospitaler og andre aftagere inden for området.

Aftagerne, kommunerne og sygehusene, stiller højere krav om, at en løsning matcher deres behov samtidig med, at løsningen kan bidrage til øget værdi, herunder kvalitet og effektivisering – for borgeren/patienten, organisationen og økonomien.


Innovation er ikke nyt. I LSI betragtes innovation som opnået, når den forventede værdi er realiseret i praksis. Det handler derfor om, at offentlige og private parter bidrager i innovationsprocessen i et tæt samspil, hvor det indledningsvist kan undersøges: 

  • Hvilken værdi skabes? 
  • Hvem får gavn af værdien? 
  • Hvem vil betale for det? 
  • Er der krav og lovgivning, som skal overholdes og er afgørende at tænke ind på et tidligt stadie? 
  • Hvor stort er behovet/hvor stor er udfordringen? 
  • Hvilke potentialer er der?

Markedsudvikling i LSI handler derfor om at facilitere et samarbejde - et dynamisk samspil mellem offentlige og private parter, så behov kortlægges, og idéer/koncepter til løsninger kvalificeres på et tidligt tidspunkt med en værdisætning. Markedsudvikling handler om at involvere aftagerne (brugerne) i hele innovationsforløbet, så det kan sikres, at virksomheden leverer løsninger, som

matcher behovene og kan leve op til den forventede værdi – øget kvalitet og effektivisering i sundhedsvæsnet.


Markedsudvikling i LSI er ligeledes at bidrage til en kortlægning af udfordringer og behov i det offentlige, som kvalificeres i samarbejde med relevante interessenter. Markedsudvikling kan derfor tage udgangspunkt i identificerede behov og udfordringer, som er kortlagt i det offentlige, for derefter at blive præsenteret for relevante virksomheder med henblik på en evt. innovationsproces.

Eksempler på aktiviteter kan være:

  • Kortlægning af udfordringer og behov
  • Sparring i forbindelse med en markedsundersøgelse
  • Sparring til en individuel plan for kvalificering og værdisætning
  • Workshop – kvalificering
  • Sparring til et testforløb – fra idé til færdigt produkt, som implementeres og udbredes
  • Evalueringsdesign
  • Sparring i forbindelse med implementering og forankring
  • Etablere samarbejder mellem offentlige og private parter (eksempelvis Offentlig-Privat-Innovationssamarbejde)

Kontakt 

For mere information - kontakt projektleder for Markedsudvikling og OPI Trine Søby Christensen eller projektleder for Markedsudvikling Heidi Søgaard Hvistendahl

Trine Søby Christensen

Chefkonsulent

Tlf.: 28 83 83 12

E-mail: tsc@lsi-nd.dk

Heidi Søgaard Hvistendahl

Projektleder for Markedsudvikling

Tlf.: 71 75 59 07

E-mail: hsh@lsi-nd.dk

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.